1. آهنگری، الهه؛ محمد طحان، حسین حسیننژاد و مریم بناءخطیبی (1397)، «بررسی رابطه استفاده از شبکههای اجتماعی تلفن همراه و میزان پایبندی به اعتقادات دینی دانشآموزان 12 تا 18 سال شهر کاشمر»، فصلنامه مطالعات فرهنگی اجتماعی خراسان، دوره 12، شماره 3، شماره پیاپی 47، ص36−56.
2. تاجیک اسماعیلی، عزیزالله و سمیه تاجیک اسماعیلی (1394)، «نگرش به جهانی شدن و هویت دینی دانشجویان»، فصلنامه مطالعات رسانهای، سال 10، شماره 28، ص37−44.
3. تقوى، سید مهدى و شهناز اصلانى (1396)، «بررسى رابطه بین مصرف رسانه، دینداری و ارزشهای خانواده: مطالعه موردى شهر سمنان»، دو فصلنامه پژوهشهاى انتظامى اجتماعى زنان و خانواده، دوره 5، شماره 2، ص182−205.
4. رحمانی، غلام عباس؛ فریدون وحیدا و رضا اسماعیلی (1395)، «بررسی تغییرات فرهنگی ناشی از استفاده از رسانه ماهواره در حوزه ارزشهای خانواده»، دو فصلنامه پاسداری، فرهنگی انقلاب اسلامی، سال 6، شماره 13، ص1−32.
5. رستمی، محمد؛ رزیتا جمیلی اسکویی، الهه نشاط و محمدرضا فرقانی (1396)، «بررسی تأثیر شبکههای اجتماعی بر فرهنگ و باورهای دینی (هویت) کاربران مطالعه موردی: کاربران استان اصفهان»، فصلنامه علمی−پژوهشی علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر، سال 11، شماره 2، ص45−72.
7. سراج زاده، حسین (1384)، چالشهای دین و مدرنیته، چاپ دوم، تهران: انتشارات طرح نو.
8. سراجزاده، سید حسین؛ فاطمه جواهری و سمیه ولایتی (1392)، «دین و سلامت: آزمون اثر دینداری بر سلامت در میان نمونهای از دانشجویان»، مجله جامعهشناسی کاربردی، سال 24، شماره 49، ص55−77.
9. شجاعیزند، حسین و علی رضا شجاعیزند (1395)، «بررسی روایی در پیمایشهای سنجش دینداری در ایران»، مجله جامعهشناسی کاربردی، سال 27، شماره 3، ص168−196.
10. شکوهی، صفورا و پریسا اصغرزاده طالبی (1396)، «تأثیر فضای مجازی بر تربیت دینی کودکان»، زندگی ناب، دوره 5، شماره 16، ص12−23.
11. علیشیری، سعید و احترام سادات موسویزاده (1395)، فضای مجازی و نظام تعلیم و تربیت (فرصتها و چالشها)، سومین کنفرانس بین المللی پژوهش در علوم و تکنولوژی، برلین−آلمان، تیرماه.
12. میرزایی، خلیل؛ لیلا آقا سید حسنی و علی فلاحی (1395)، «رابطه دینداری و عضویت افراد در شبکههای اجتماعی نیکوکاری»، دو فصلنامه علمی پژوهشی دین و ارتباطات، سال 23، شماره 2، ص147−174.
13. میرفردی، اصغر؛ مریم مختاری و عبدالله ولینژاد (1396)، «میزان دینداری و ارتباط آن با استفاده از شبکههای اجتماعی اینترنتی (مورد مطالعه: دانشجویان دانشگاه یاسوج)»، جامعهشناسی کاربردی، سال 28، شماره 66، ص1−16.
14. نژاداصغری، زکیه (1395)، بررسی تأثیر شبکههای اجتماعی (تلگرام) بر تغییر هویت دینی کاربران، همایش ملی زنان، خانواده و شبکههای اجتماعی مجازی، 26 و 27 بهمن ماه، انجمن ایرانی مطالعات زنان.
15. Campbell Heidi A., Connelly, Louise. (2015), “Religion and New Media”, International Encyclopedia of the Social & Behavioral Sciences (Second Edition), PP: 273-278
16. Collins-Mayo, S. (2012), “Youth and Religion. An International Perspective”, Theo-Web. Zeitschrift für Religion Spädagogik, 11(1):80-94.
17. Glock, C. Y., & Stark, R. (1965), The" New Denominationalism". Review of religious research, 7(1), 8-17.
18. Lau, W. F., & Yuen, H.K. A. (2013), “Adolescents’ risky online behaviors: The influence of gender, religion, and parenting style”. Computers in Human Behavior, 29(6), 2690–2696.
19. Mehta, S. (2010), “Commodity Culture and Porous Socio-Religious boundaries: Muslim Women in Delhi”, South Asia Research, 30(1): 1-24.
20. Short, M.B. (2015), “The Relationship between Religiosity and Internet Pornography Use”, Journal of Religion and Health, 54(2):571-583.