قرآن کریم.
1. الآمدی التیمیمی، عبدالوهاب (1407)، غررالحکم و دررالکلم، بیروت: مؤسسه الأعلمی للمطبوعات.
2. ابن بابویه قمى، محمد بن على بن حسین (1362)، الخصال، قم: جامعه مدرسین، چاپ اول.
3. ابن شعبه حرانى، حسن بن على بن حسین (1404)، تحف العقول عن آل الرسولn، قم: جامعه مدرسین. چاپ دوم.
4. ابوالمعالی،خدیجه (1391)، پژوهش کیفی از نظریه تا عمل، تهران: نشر علم.
5. اشگرف، رضا و علینقی امیری (1397)، «شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر بروز رفتارهای ریاکارانه در شرکت های دولتی ایران و ارائه راهکارهای مبتنی بر متون اسلامی»، فصلنامه علمی−پژوهشی مدیریت فرهنگ سازمانی، دوره 16، ش2، پیاپی 48، ص305−325.
6. اعظمی، امیر (1392)، «جستاری در تعریفها و برداشتهای صاحبنظران از مفهوم مدیریت اسلامی»، دوفصلنامه علمی−تخصصی اسلام و مدیریت، س2، ش4، ص155−171.
7. ثقفی، فاطمه و زهرا برومند (1391)، «بررسی و مقایسه رفتار مدیریت برداشت در دو سیستم مکانیکی و ارگانیکی»، فصلنامه مدیریت کسب وکار، ش16.
8. حکیمی، محمد؛ محمدرضا حکیمی و علی حکیمی (1395)، الحیاه الموسوعه الاسلامیه، ترجمه احمد آرام، ج 2، قم: نشر دلیل ما.
9. دامغانیان، حسین؛ سید عباس ابراهیمی و مرضیه نیکویی (1397)، تاکتیکهای مدیریت تصویرپردازی دبیران (مطالعۀ موردی: دبیران مدارس متوسطۀ دوم شهرستانهای سمنان، مهدی شهر، سرخه)، مدیریت فرهنگ سازمانی، دوره 11، ش 13، ص591−615، Online ISSN:2423−6934.
10. دانایی فرد، حسن؛ علی رجبزاده قطری و پریسا مکی نیری (1392)، «مدیریت برداشت در نفوذ رو به بالا»، پژوهشهای مدیریت انتظامی، ش4، ص522−540.
11. دشتی، محمد (1385)، نهجالبلاغه، تهران: انتشارات بنیاد نهجالبلاغه.
12. رضائیان، علی (1387)، مدیریت فشارهای روانی، چ2، تهران: انتشارات سمت.
13. ریتزر، جورج (1380)، نظریه جامعهشناسی در دوران معاصر، ترجمه محسن ثلاثی، چ7، تهران: انتشارات علمی.
14. شیری، اردشیر؛ زهرا رضایی و مینا شاکرمی (1395)، «بررسی تأثیر مدیریت تصویرسازی مثبت بر راهبردهای مدیریت تعارض»، فصلنامه مطالعات رفتار سازمانی، س5، ش1، شماره پیاپی17، ص93−119.
15. صادقی، مهرداد؛ اکبر اعتباریان و رضا ابراهیمزاده (1396)، «ارائه الگوی ارزیابی مدیریت برداشت در سازمانهای فرهنگی با رویکرد آمیختۀ اکتشافی مورد مطالعه: ادارۀ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان»، فصلنامه علمی−پژوهشی مدیریت سازمانهای دولتی، دوره 6، ش1، ص35−49.
16. طباطبایی، محمدحسین (1377)، تفسیرالمیزان، ترجمه محمدباقر موسوی همدانی، قم: دفتر انتشارات اسلامی.
17.
عباسپور، عباس؛ امیرناصر
سجادینسب، تورج
کریمی و حمیدرضا
یزدانی (1389)، «مدیریت تصویرسازی در جهت منافع سازمان یا خود فرد: تأثیر تاکتیکهای مدیریت تصویرسازی روبهبالا بر رفتار شهروندی سازمانی»،
دوفصلنامه مدیریت دولتی، دوره3، ش5، ص12−109.
18. عباسی، سلیم؛ محسن صمیمی، ابراهیم علیدوستقهفرخی، آرمان احمدی و زهرا حاتمیناغانی (1393)، «بررسی عوامل مؤثر بر تملق کارکنان و ارتباط آن با پیشرفت شغلی در اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان»، مطالعات مبانی مدیریت در ورزش، شماره4، ص77−88.
19. کریمی، یوسف (1381)، روانشناسی اجتماعی، چ10، تهران: نشر ارسباران.
20. گل پرور، محسن و ریحانه السادات قریشی (1394)، پیشبینی رفتارهای مدنی و رفتارهای انحرافی از طریق مولفههای مدیریت برداشت، فصلنامه مددکاری اجتماعی، دوره 4، ش 1، پیاپی 11،(4) 1، ص3−15.
21. مجلسی، محمدباقربنمحمدتقی (1403)، بحارالأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار، بیروت: دارالاحیاء التراثالعربی.
22. مصباحیزدی، محمدتقی (1376)، پیشنیازهای مدیریت اسلامی، قم: مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینیe.
23. نصراصفهانی، علی؛ حسین واعظشهرستانی و الهام باقریایرج (1392)، «بررسی رابطۀ هوش فرهنگی با مدیریت برداشت در کارکنان دانشگاه اصفهان»، فصلنامه مطالعات رفتار سازمانی، ش4، ص122−138.
24. هادوینژاد، مصطفی؛ حسن داناییفرد، عادل آذر و احمدعلی خائفالهی (1392)، «رفتارهای منافقانه در ارتباطات بین فردی سازمان»، چشمانداز مدیریت دولتی، ش13، ص11−40.
25. هرسی، پال، کنت اچ بلانچارد (1392)، مدیریت رفتار سازمانی، کاربرد منابع انسانی، تهران: موسسه انتشارات امیرکبیر.
26. یعقوبی، احمد ابن اسحاق (1373)، تاریخ الیعقوبی، قم: منشورات الشریف الرضی.
27. Balogh,A., Gaal,Z., Szabo, L.(2011), “Relationship between Organizational culture and cultral intelligence”, Management & Marketing Challenges for the Knowledge Society, Vol. 6, No. 1, pp. 95−110.
28. Bolino, M., Klotz, A.C., & Daniels, D. (2014), The impact of impression management over time. Journal of Mana− gerial Psychology, 29(3), 266−284.
29. Cox, B. D. (2010), Differential functioning by high and low impression management groups on a big five applicant screening tool. Unpublished Doctoral Dissertation, the Graduate Faculty of Auburn University.
30. Bolino, M.C., Varela, J.A., Bande, B. and Turnley, W.H. (2006), "The impact of impression−management tactics on supervisor ratings of organizational citizenship behaviour", Journal of Organizational Behavior, 27(2), 97−281.
31. Bowlino, N. A. (2010), Effects of Job Satisfaction and Conscientiousness on Extra−Role behaviors. Journal of Business Psychology, 25(1), 119−130.
32. Chandra Kandpal, Shanker Chaubey, Dhani & Bipin (2017). A STUDY OF IMPRESSION MANAGEMENT TECHNIQUES APPLIED BY ACADEMICIANS IN SELECT EDUCATIONAL INSTITUTIONS OF DEHRADUN. Journal of Medical Research and Innovation, UTTARANCHAL BUSINESS REVIEW, VOL7, ISSUE 1, ISSN 2277−1816.
33. DuBrin, A. J. (2011), Impression management in the workplace: Research, theory, and practice. New York: Rout- ledge. Pp. 233.
34. Ellis A.P., West B.J., Ryan A.M, DeShon R.P (2002), The use of impression management tactics in structured interviews: A function of question type? Journal of Applied Psychology, Vol.87, 1275−1288.
35. Gwal, R. (2015), Tactics of Impression Management: Relative Success on Workplace Relationship. The International Journal of Indian Psychology. Volume 2, Issue 2, ISSN 2349−3429. ID: B00362V2I22015.
36. Harris, K. J., Kacmar, M. Zivnuska, S. Shaw, J. D. (2007), "The Impact of Political Skill on Impression Management Effectiveness", Journal of Applied Psychology, 92(1), 278−285.
37. Jain, A. K. (2012). Moderating effect of impression management on the relationship of emotional intelligence and organizational citizenship behavior. Institute of Behavioral and Applied Management.
38. Kacmar K.M, Baron RA (2012), Organizational politics: the state of the field links to related processes, and an agenda for future research. In G. R. Ferris (Ed.), Research in personnel and human resources management. Vol. 17: 1−39.
39. Nayyar, S., & Raja, N. (2012), The impact of impression management behavior on organizational politics among male and female employees in organic and mechanistic organizational systems of Pakistan telecommunication sector. Interdisciplinary Journal of Contemporary Research in Business, 3(9), 914−924.
40. Proost, K., Schreurs, B., De Witte, K., & Derous, E. (2010), Ingratiation and self-promotion in the selection inter- view: The effects of using single tactics or a combination of tactics on interviewer judgments. Journal of Applied Social Psychology, 40(9), 2155−2169.
41. Proost, K., Germeys, F., & Schreurs. (2010), When does impression management work: The influence of temporal distance on interviewer evaluations. Hub Research Papers 2011/30, Economics & Management. Pp. 29.
42. Riemer, H., Shavitt, S. (2011), Impression Management in Survey Responding: Easier for Collectivists or Individualists? J Consum Psychol. Vol2, No 2, pp 157−168.
43. Rosenberg, J., Egbert, N. (2011), “Online Impression Management: Personality Traits and Concerns for Secondary Goals as Predictors of Self−Presentation Tactics on Facebook”,
Journal of Computer−Mediated Communication,
17 (1), 1−18.
44. Rosenfeld, P., Giacalone, R.A. and Riordan, C.A. (2002), Impression Management: Building and Enhancing Reputations at Work, Thomson Learning, London.
45. Zeigler−Hill, V., Wallace, M. T., & Myers, E. M. (2012), Racial differences in self−esteem revisited: The role of impression management in the Black self−esteem advantage. Personality and Individual Difference, 56(6), 785−789.