1. احمدی، بابک (1385)، از نشانههای تصویری تا متن/بهسوی نشانهشناسی ارتباط دیداری، تهران: نشر مرکز.
2. ارژنگ، اردوان و اصغر میرفردی (1393)، «هویت دینی و عوامل اجتماعی تأثیرگذار بر آن»، فرهنگ در دانشگاه اسلامی، سال 4، ش1، ص147−165.
3. تاجیک اسماعیلی، عزیزالله و سمیه تاجیک اسماعیلی (1394)، «نگرش به جهانی شدن و هویت دینی دانشجویان»، فصلنامه مطالعات رسانهای، سال 10، ش28، ص37−44.
4. تامسون،کنت (1381)، دین و ساختار اجتماعی، ترجمه علی بهرامپور و حسن محدثی، تهران، نشر کویر.
5. تقیپور، فائزه؛ سپهر خلجی و آسیه معینی (1397)، «بازنمایی ابعاد هویت فرهنگی در مجموعه انیمیشن باب اسفنجی»، فصلنامه رسانههای دیداری و شنیداری، دوره 12، شماره 28، ص121−150.
6. جلالیمقدم، مسعود (1386)، درآمدی به جامعهشناسی دین و آراء جامعهشناسان بزرگ دین، تهران، نشر مرکز.
7. چندلر، دانیل (1386)، مبانی نشانهشناسی، ترجمه مهدی پارسا، تهران، سوره مهر.
8. حیدری، آرمان و عباس رمضانی باصری (1392)، «اینترنت، برنامههای ماهوارهای و هویت دینی»، جامعهشناسی آموزش و پرورش، ش4، ص7−35.
9. دوایی، پرویز (1371)، فرهنگ واژههای سینمایی، چاپ چهارم، تهران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
10. دهصوفیانی، اعظم (1392)، کودک، انیمیشن و تلویزیون، چاپ اول، تهران، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.
11. ریاحی، محمداسماعیل؛ توحید علیزاده، معصومه اشتیاقی و مهرداد کاظمیان (1393)، «تلویزیون و هویت دینی»، جامعه شناسی کاربردی، سال 25، ش2، ص35−48.
12. سلبی، کیت و کاودری، ران (1380)، راهنمای بررسی تلویزیون، ترجمه علی عامری مهابادی، تهران، انتشارات سروش.
13. صحفی، سیدمحمدعلی (1390)، «نشانهشناسی عناصر هویت ملی در سریال مختارنامه»، فصلنامه دین و ارتباطات، ش5، ص154−175.
14. عربی، کیانوش (1388)، «بررسی عوامل اجتماعی و فرهنگی مؤثر بر تقید به باورهای دینی در دانشآموزان»، پایاننامه کارشناسی ارشد جامعه شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان.
15. گیدنز، آنتونی (1385)، جامعهشناسی، ترجمه منوچهر صبوری، تهران، نشر نی.
16. مرشدیزاد، علی؛ عباس کشاورز شکری و صالح زمانی (1391)، «بازنمایی هویت دینی در سینمای پس از انقلاب اسلامی»، مطالعات فرهنگ−ارتباطات، سال 13، ش18، ص59−80.
17. مهدیزاده، محمد (1384)، بازنمایی ایران در مطبوعات غرب، رساله دکتری علوم ارتباطات، استاد راهنما: کاظم معتمدنژاد، تهران: دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده علوم اجتماعی و علوم ارتباطات.
18. مهدیزاده، محمد (1387)، رسانهها و بازنمایی، چاپ اول، تهران: دفتر مطالعات و تحقیقات رسانه.
19. نجفزاده، مهدی و سیدحسین اطهری (1391)، «نشانههای پست مدرن در کارتونهای تلویزیونی»، فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، سال 19، ش4، ص35−9
20. نیکپی، امیر (1380)، «فراز و فرود جامعهشناسی دین در ایران، کتاب ماه علوم اجتماعی، ش49−50، ص51−56.
21. ویلم، ژان پل (1377)، جامعهشناسی ادیان، ترجمه عبدالرحیم گواهی، تهران، انتشارات تبیان.
22. Hall, Stuart. (2003), Representation: Caltural Representation & Signifying Practices. London:sage.
23. Calvert & Lewis(eds). (2002), Television Studies: the key concepts, London: Routledge Publications.